NPS ER ”THE GOLD STANDARD”

For virksomheder, som vil omsætte kundeoplevelser til profitabel vækst

NET PROMOTER SCORE

“Vi har kun to måder at opnå konkurrencemæssige fordele: Evnen til at lære mere om vores kunder hurtigere end konkurrenterne og evnen til at omsætte denne læring til handlinger og indtjening hurtigere end konkurrenterne.”

Jack Welch

Mål på kundeoplevelsen hver eneste dag og opbyg en kundecentrisk kultur, hvor kunden altid sættes i centrum.

 

Net-promoter-score har fokus på kundeloyalitet. Loyale kunder anbefaler din virksomhed, og de er dermed med til at skabe vækst. Med Net-promoter-score kan du måle din kundeloyalitet og udviklingen i kundeloyaliteten.

Med NPS systemet får man således mulighed for at løbende at vurdere, om kundeloyalitet udvikler sig i den rigtige retning.
NPS systemet giver dig en unik viden om dine kunder, som hurtigt kan implementeres og integreres med dit økonomisystem.

NPS er udviklet af Satmetrix Systems, Inc., Bain & Company, Inc. og Fred Reichheld og er en åben metode, som frit kan benyttes af alle. Net Promotor score er en dokumenteret vej til at øge din vækst.

En simpel løsning – kun et enkelt spørgsmål stilles

” Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale os til din familie, en ven eller kollega?”

Svaret angives på en skala fra 0 til 10. For beregning af NPS deles skalaen på spørgsmålet op i detractors (0-6), passives (7-8) og promoters (9-10).

Net Promotor Score beregnes ved at tage promoters i % og trække detractors i % fra. Resultatet kan variere mellem -100 og 100.

nps

KUNDEFOKUS ER MOTIVERENDE

Det ekstra, der skaber kundens villighed til anbefaling, er et resultat af medarbejdernes engagement.

Navigation